just wanna have bright smile everyday ^^

Monday, February 28, 2011

Jangan Buat Orang yang Mencintai Kamu Kecewa =)

by Azizi Mumaz

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya
hanya ada kamu satu-satunya.


2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap
menjadi impiannya.


3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu
merasa berat badan kamu sudah bertambah.


4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain
lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang
berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.


6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon
untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu
sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu,matanya pasti berkaca. kerana saat
bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.


8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa
pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau
tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.


9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia
ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.


10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon
untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.


11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan
mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.


12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi
baginya barang itu sangat istimewa.


13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.
Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.


14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran
yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh
di mata, jauh di hati?’


16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau
mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.


18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika
kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.
bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar
mana permintaan mu.


20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS
dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas
dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.


21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari
kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.


22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak
pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin
mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu,
kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.



Saturday, February 26, 2011

Sehari Bersama =)

maka berakhirlah event Sehari Bersama Motivational Program
untuk tahun ini =)
Event ni under Sekreatriat Rakan Muda UTP
komiti SB adalah seramai 26 
sekolah pilihan : Sekolah Kebangsaan Tronoh
peserta terdiri dari pelajar tahun 4 dan 5
adalah dalam 51 orang
komiti yang hadir tadi cuma 12 orang
dan di tambah dengan 5 orang sukarelawan dari SRM sendiri
2 minggu lepas kami jalankan aktiviti indoor
so minggu ni buat outdoor pula
haaaaaaaa~
adik2 2 minta kami datang selalu
disebabkan mereka 2 kecil lagi
jawab la baik2 skit
"abang2 n akak2 ada kelas. x boleh datang selalu.. dengan senyuman paling manis"
hahahahaha
tapi 
"adik, duit2 kami dah habis dah buat program ni. kalau adik bagi duit kami akan buat lagi XD~"
hahahahhaa
main2 ja
program ni lebih pada community service
so kami x de la mengharapkan apa2 balasan
n its fun
really fun
walaupun budak2 nyer nakal macam apa
but still xde la hilang kawalan totally
^_^

Aktiviti membuat Roket
u rockz!
hahahahahaha
10 kumpulan dibahagikan dan setiap faci bagi setiap kumpulan
n aku dapat la kumpulan 5
=)
mula2 macam x berapa ok la
tapi lepas dah mula buat roket
kami ok la
^_^
 ni la kumpulan 5 adik syed, aina, puteri, aznidah & fahmi
fahmi ni ada kembara yang giler seiras nama farid =)


tadaaaa~ roket kami menang NO1.xde siapa yang lancarkan roket paling jauh selain kami.. hehehe
p/s: nak berlagak skit la, tengok la sapa yang design kan 
heeeeeeeee~ peace XD~


dapat la amik gambar sebijik dengan adik2 yang comel2 ini
^________^

weeeeeeeee~
budak2 yang jujur2 belaka ni
komen tentang kami jujur sangat
ada kata abang berambut landak la
abang bermulut besar la
akak pendek skit la
kechik2 dah macam2
aku ade la kene skit
akak imah paling kurus la, comel n putih XD~
adik2 ni pun leh kata aku kurus
macam mana ni XD~
ade yang minta no fon la FB la
akak umur 19 tahun baru buat FB tahu!
hahahahaha
apa2 pun hari yang seronok + extreme penat
huaaaaaa~
^___________^

Thursday, February 24, 2011

Maybelline make up remover =)


girls especially need this thing i guess =)
long lasting make up is a trend nowadays 
so that the make up look new n not fading
make up waterproof features like mascara n eyeliner 
will 'stick' on ur face until u remove it!
4 the Muslim girl its really a prob when it comes to waterproof make up
paling penting waktu solat 5 waktu
kalau waterproof wudu' x sah
sebab air x membasahi kulit disebabkan make up menutupi kulit
hmmmmm...
jadi perlu hilangkan make up!

what maybelline says about their product :

It is efficient & Easy
The formula instantly removes all eye and lip makeup, even waterproof and non-transfer.

Gentle
Formulated for sensitive eyes it is especially very gentle for the delicate skin around your eyes.

furthermore it is non-greasy
n x perlu gosok kuat2 untuk hilangkan =)
thats what we want, easy removing n smooth ^^

how to use it?

1. shake well b4 use it and then put a few drops on cotton pad/ tissue
2. press gently on the eyes on other part about 5-10 seconds
3. after that just rub smoothly 
n u will see the make up is removed from ur skin!


see see see
no more make up on the face ^^

consumer feedback :

Why I  it:
1. It's light and not greasy. 
2. It doesn't irritate my skin and did not break me out. 
3. No stinging effect. 
4. Doesn't have a weird smell. 
5. It effectively removes makeup! 
6. It made my life easier. 
7. It's budget friendly. 


I can't think of any cons. Hmmm... :/

so 4 girls yang sangat2 suka heavy make up or 
using waterproof make up
u can grab one of this XD~
murah ja
dalam 12++/13++
kekal cantik dan masih boleh menunaikan solat dengan sah
^_____^
chill~

Sunday, February 20, 2011

Menjaga Mocimaro X)

orang kata hamster ni busuk!..... eeeeee~ kene bersihkan ini la itu la..bagi makan lagi... bagi saya ia depends on tuannya dan juga cara penjagaan... hamster saya gemok, sihat, bertenaga dan wangi kerana...... baca la entry saya kali ini ^___________^



cage mochimaro... macam taman permainan... ada terowong, ada wheel... warna warni pula itu... tapi tiub 2 kalau tercabut ada part yang susah gak nak pasang.. sampai rasa nak lempau ja =.=""



                                                                                                  
siap ada glade.. biar wangi!


                                    
bekas makanan mochi                                          
campuran 2 makanan XD~



  vitamin + kuaci + grains(salut madu gitu!)
  = mochimaro penuh bertenaga dan paling penting
  G.E.M.O.K.




shampoo mochi (wangi giler!)                                                                
mochimaro mandi 2/3 kali ja seminggu                                                   
kalau byk sgt gugur la bulu2 dye t ="(                                                   
mochimaro selalu wangi !




mochimaro tidur atas habuk2 kayu ni
kene tukar dalam 2 minggu sekali
 kalau x busuk la t =)



bebola sakti! XD~ kalau nak bawa mochi jalan2                                                       
aku buh ja mochi dalam bola ni                                                                              
t dia merayap la 
comey sangat!







roda impian!
keje mochi exercise ja pagi2 buta =)


ni keje mochimaro
suka sepahkan habuk kayu dia!
huaaaaaa~
=P


aksi mochi makan dalam bekas makanan
nasib kau comel
kalau x dah lama aku rebus buat sup hamster!
hahahahaha!!!~



 walau jaga haiwan apa pun, besar or kecil... memang perlukan kesabaran yang tinggi =).. kechik2 si mochimaro ni pun banyak kerenah gak XD~... tapi dia sangat comey..hehehehe...bila tengok si comey ni hari2 rasa gembira.. kalau busy jangan la pk2 nak jaga haiwan.. sure2 akan terbiar.. siksa haiwan berdosa taw 2... semoga anda gembira juga dengan haiwan peliharaan anda ^___________^

Saturday, February 19, 2011

mochimaro si comey ^___________^

yeah! semua mengakui yang mochimaro sudah gemok gemok gemok!!!~ 
^___________^

mochimaro wak2 hari pertama jaga =) kurus n kecil sgt

bebola mochimaro
mochimaro sudah gemok!


mochimaro tdo duduk menyandar


tdo menyandar sampai terlentang macam ni! XD~


mochimaro dlm terowong rahsia



mochimaro n rumahnya =)
mochimaro baru bangun tido =)

Sunday, February 13, 2011

mencari ketenangan hidup =)



bangun pagi2 lepas subuh rasa tenang sangat2.. seperti hari2 lain =). Apa yang membuatkan hati kita x tenang adalah perasaan risau dan terlalu banyak berfikir. dan juga rasa marah, dendam n benci pada orang lain. rasa down pada diri.. 4 me... atas apa yang terjadi, baik atau buruk aku terima dengan redha dan aku pasti ada hikmah yang terlindung disebaliknya =). Apa yang membuatkan aku rasa tenang hampir setiap hari adalah

1. memaafkan atas apa jua kesalahan orang pada aku
2. membuat kata2 maaf pada orang lain
3. berfikiran positif : mereka x suka aku mungkin sebab mereka salah faham or dengar dr sumber yg sengaja membuat cerita... or apa2 je la yg aku rasa positif 
4. solat dengan paling khusyuk 
5. banyakkan berdoa atas dosa2 kita
6. banyakkan tersenyum. even rasa orang sedang cuba sakitkan hati kita, just senyum sahaja =)
7. cari perkara yang boleh menggembirakan
8. jangan terlalu banyak berfikir dan simpan sebarang dendam
9. paling penting.. cuba lupakan =)

menurut Dr Fadzilah Kamsah pula :

 Maafkan diri Anda kemudian lupakan semua yang dah berlalu.
Jangan pandang belakang. Maksudnya, apa yang dah berlalu biarkan berlalu. Usah di ingat lagi. Hidup Anda maju ke depan, bukan ke belakang. Anda makin tua, bukannya makin muda. Tak perlu ingat lagi perkara yang dah berlalu. Kesilapan yang dah berlaku tak perlu di ingat selalu. Jangan ingat dan jangan fikir walau cuma sesaat. Maafkan diri Anda kerana terbuat silap. Selepas memaafkan diri sendiri, timbul rasa bersemangat.
memcuci hati :
1. Dirikan solat dan banyakkan berdo’a - Ini adalah salah satu kaedah yang sungguh berkesan. Semasa berdo’a turut katakan “Ya,Allah jadikan hatiku bersih”

2. Selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w paling minima 100 X sebelum tidur - Ini merupakan satu pelaburan yang mudah dan murah. Disamping dosa-dosa diampunkan, otak tenang, murah rezeki, orang sayangkan kita dan mencetuskan semua perkara kebaikan.

3. Solat taubat - Selain daripada memohon keampunan, dapat mencuci hati dan menenangkan minda.

4. Membaca Al-Quran - Selain dapat mencuci hati juga menenangkan jiwa, penyembuh, penenang, terapi. Sekurang- kurangnya bacalah “Qulhu-allah” sebanyak 3X.

5. Berma’af-ma’afan sesama kawan setiap hari - Semasa meminta maaf perlu sebutkan.

6. Bisikan kepada diri perkara yang positif - Jangan sesekali mengkritik, kutuk diri sendiri, merendah-rendahkan kebolehan diri sendiri. katakan lah “Aku sebenarnya……(perkara yang elok-elok belaka)

7. Program minda/cuci minda - Paling baik pada waktu malam sebelum tidur, senyum, pejam mata, katakan di dalam hati “Ya, Allah cuci otak aku, cuci hatiku, esok aku nak jadi baik, berjaya, ceria, bersemangat, aktif, positif”. Menurut kajian saikologi, apa yang disebut sebelum tidur dapat dirakamkan sepanjang tidur sehingga keesokan harinya - CUBALAH!!).

8. Berpuasa - Sekiranya dalam berpuasa terhindar dari melakukan perkara-perkara kejahatan.

9. Cuba ingat tentang mati (Sekiranya hendak melakukan sesuatu kejahatan, tidak sampai hati kerana bimbang akan mati bila- bila masa).

10. Kekalkan wuduk.

11. Bersedekah.

12. Belanja orang makan.

13. Jaga makanan - jangan makan makanan yang subhat.

14. Berkawan dengan ulama.

15. Berkawan dengan orang miskin (menginsafi).

16. Pesan pada orang, jadi baik.

17. Menjaga pacaindera (mata, telinga, mulut…dsb), jangan dengar orang mengumpat.



Saturday, February 12, 2011

apa masalah kau! =)

asal rasa x puas hati ja 
wat anonymous post macam2 kat formspring aku 
hahahahaha~
serius korang kelakar~
eh~ 
tipu la manusia 2 perfect
dan tipu la kalau anda x pernah mengata pasal orang
aku pun pernah
aku mengaku
sebab aku manusia
lain la kalau alien kan kan kan
hahaha
eh~
terang2 aku cakap
if aku buat salah
aku minta maaf sangat2
dan jika ada orang buat salah kat aku
aku dah maafkan =)
xde langsung rasa marah
dan benci pada orang lain
even kalau nak kutuk aku depan2 pun
aku dah heartless dah
aku akan senyum sahaja
seperti aku baca FS aku
senyum sahaja
layan ja~
its not a big deal la
n aku x akan tulis mcm 2 kat FS org
xyah la mencuba untuk sktkan hati aku
aku dah ckup heartless
paling2 korg akn dpt senyuman yg akn buatkan korg lg skt hati
sbb aku x layan korang
hahahaha
jangan marah
main2 ja
^______________^
hidup ni terlalu ceria untuk disia2kan
chill la 
^________^

p/s : aku rasa orang yang menulis kat FS aku 2 terasa dengan aku.. adakah anda ada mengutuk2 saya sehingga anda terasa dan berkelakuan sebegitu.. . dan jika saya pernah termengata anda belakang2 (if aku kenal kau.. n aku mmg kenal kau) saya minta maaf sangat2.. chill la~ ^_____^

saja je nak wat ayat sarcastic malam2 buta ni XD~ sila jangan marah saya ye.. heeeee~ 

Friday, February 11, 2011

what a life =)

On the very first day, God created the cow. He said to the cow, "Today I have created you! As a cow, you must go to the field with the farmer all day long. You will work all day under the sun! I will give you a life span of 50 years."
The cow objected, "What? This kind of a tough life you want me to live for 50 years? Let me have 20 years, and the 30 years I'll give back to you." So God agreed.


On the second day, God created the dog. God said to the dog, "You are supposed to do is to sit all day by the door of your house. Any people that come in, you will have to bark at them! I'll give a life span of 20 years."
The dog objected, "What? All day long to sit by the door? No way! I give you back my other 10 years of life!" So God agreed.


On the third day, God created the monkey. He said to the monkey, "Monkeys have to entertain people. You've got to make them laugh and do monkey tricks. I'll give you 20 years life span."
The monkey objected. "What? Make them laugh? Do monkey faces and tricks? Ten years will do, and the other 10 years I'll give you back." So God agreed.


On the fourth day, God created man and said to him, "Your job is to sleep, eat, and play. You will enjoy very much in your life. All you need to do is to enjoy and do nothing. This kind of life, I'll give you a 20 year life span."

The man objected. "What? Such a good life! Eat, play, sleep, do nothing? Enjoy the best and you expect me to live only for 20 years? No way, man!....Why don't we make a deal? Since the cow gave you back 30 years, and the dog gave you back 10 years and the monkey gave you back 10 years, I will take them from you! That makes my life span 70 years, right?" So God agreed.
AND THAT'S WHY.... In our first 20 years, we eat, sleep, play, enjoy the best and do nothing much. For the next 30 years, we work all day long, suffer and get to support the family. For the next 10 years, we entertain our grandchildren by making monkey faces and monkey tricks. And for the last 10 years, we stay at home, sit by the front door and bark at people.


Monday, February 7, 2011

rehat seketika =)


nak study udah penat
yela manusia boleh betul2 fokus 10-15 minit je
tapi kelas pi buh sampai 1 2 jam
haiya~
huhuhuhu
wo zhen de lei
kul 2.30 pergi ke kelas
hmmmm~
seriusly aku dah penat mahu pergi ke kelas
penat emosi dan juga fizikal
fizikal penat jalan sana jalan sini ke kelas
emosi~
aaaaaa~
paksa diri fokus
n terus hidup macam x ada apa ja yang berlaku
hmmmmm~
hidup dengan buat tidak kisah
duduk sebelah manusia2 yang kutuk belakang2
buat2 macam aku x tahu apa2 
x dengar apa2
x rasa apa2 langsung 
orang kutuk aku
jika seorang x apa lagi
lebih dari itu

sejujur jujurnya
walau aku tahu siapa
hmmmm~
tapi aku tetap x marah 
x benci
dan x akan kata
dia adalah orang yang aku paling x suka
paling aku benci
even orang itu cakap macam itu pada aku
aku cuma kecewa
kecewa dengan diri sendiri
mungkin aku yang salah
aku minta maaf
dan jika bukan aku yang salah
aku maafkan korng
hmmm~
hidup2
banyak betul dugaan
hidup ni terlalu indah untuk disia2 siakan
cheer up la Halimahton
^________________^

Friday, February 4, 2011

Selamat Pengantin Baru =)

selamat pengantin baru di ucapkan kepada 
Abg ke-3 aku
Muhamad Arshry Yusup =)
Kawin jugak ye abg aku
hahahaha
tp yg x leh blah ni
asal la abah aku asik usik2 aku psal kawin2 ni
aaaaaaaaaaaaaaaa~
what de~
baru 20 tahun kot
abah2
=.=""'