Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
just wanna have bright smile everyday ^^

Thursday, January 6, 2011

Episod 1 : Aku , Basikal dan Mama =)

fuyoooh... seksi nyer mama aku..hahaha.. 
setiap hari ahad mama akan pergi pasar tani yang hanya 150m dari rumah aku... 
nak jalan kaki kan penat jadi naik basikal la.. 
waktu tu aku umur 5 tahun... 
sekarang mama x pergi lagi pasar tani... 
pergi supermarket ja..
hahahaha




waktu mama dah beli2 barang.
kami pun pulang la ke rumah
tiba2 selipar doraemon yang aku pakai tercabut dan jatuh ="(
aku takut nak cakap dengan mama aku selipar belah kiri aku terjatuh 
sebab.....




sebab....
mama aku garang macam singa
huhuhuhu
serius garang
sampai aku x berani beri tahu selipar aku jatuh 
sebab takut kene marah





nampak x rim basikal ini
aku sendiri x tahu macam mana
kaki aku boleh termasuk dalam ni
(-)_(-)
my mum say 
"kenapa tiap kali kayuh rasa tersangkut??"
jawapan nye kan mama ku sayang
"kaki anakmu ini telah tersangkut dalam rim basikal"
tapi aku x cakap la...
sebab takut kene marah =.="""

kaki aku berdarah2
=.="
sakit gak la
tapi aku x menangis langsung
bila sampai rumah mama turun basikal
aku x turun2
mama kata kenapa x turun
aku cakap kaki sangkut x boleh turun
dekat rim basikal sudah penuh dengan darah
semua orang panik
aku ja rilek..hahaha

aku rasa sakit tapi aku masih boleh tahan la...
kemudian mereka pun menggunakn playar ini
playar ini digunakan untuk membengkokkan rim basikal
supaya kaki aku boleh dikeluarkan
perghhhh~
waktu dah keluar
sakit gila tahap gaban la
sakit sampai tulang
aku baru la menangis
kaki aku terkoyak kot
huhuhuhu


luka aku area2 ni juga la
kaki aku terkoyak sepanjang satu jengkal
dah lebar 1 inci lebih
dalam nyer x kira pulak
hahaha
pe2 pun sakit sampai ke tulang
berdarah memcurah2
=.="
tapi aku x pergi hospital
kalau pergi
mahu kene 10 jahitan
="(
tahan je la sakit



aku memang tahan lasak lagi tahan sakit dari kecil
kesakitan yang aku rasa tidak seberapa
bagi seorang ibu yang kesakitan melahirkan seorang anak
biarpun sudah 15 tahun berlalu...
tiap kali aku lihat parut kekal di kaki kiri aku ini
aku akan mengenang kembali peristiwa ini
bukan senang nak ada pengalaman naik basikal dengan mama
mana boleh rasa lagi sekarang
akan ku semat peristiwa ini kemas2 di dalam hati =)
" Aton Sayang Mama"







No comments:

Post a Comment